Terbaru

Pautan mesra

Wang Wenzeng-Duta Imej PBB Kontemporari Dunia

03-30    



Res Resume Seni】

Wang Wenzeng: Nama pena: Wang Shengquan, juga dikenali sebagai Wang Zongze, nama undang-undang: Jerman, murid ke-31 Kuil Songshan Shaolin. Lelaki, lahir pada tahun 1958, berasal dari Kota Baoding, Provinsi Hebei, sekarang tinggal di Beijing. Dia lulus dari Hebei University of Political Science and Law dan belajar di Art Department of Peking University. Sejak berusia 6 tahun, dia telah belajar buku, menyalin Ou, Yan, Liu, Zhao, Chu dan mengikuti kedua raja, dan diikuti oleh kursif Zhang Xu, Huai Su, dan Wang Duo. Mereka berani berada di bahu gergasi. Inovatif, menonjolkan kaligrafi zaman, mencerminkan budaya China pada zaman yang sedang berkembang; membina konsep humanistik dunia; merealisasikan impian orang Cina. karya telah mengumpulkan beribu-ribu karya oleh pemimpin negara, kenamaan antarabangsa dan konsortium dunia, membuat enam karya Wang: "Gaya sikat lapan sisi, Kaedah Peredaran Bayi, Pena Baiton Pemindahan Lem, Pen Bait Baiton, Rambut Selendang Kecantikan, Fuchsia, Kaedah Gelombang" dikenali sebagai buku No. 1 di dunia.

Ketua diplomat Ensiklopedia Selebriti Antarabangsa China-Itali sekarang, dan pengarah artistik Ensiklopedia Selebriti Antarabangsa; Duta Imej Dunia PBB; Teori Penyelidikan Strategik Dunia dan Pemimpin Artis Cina Dunia; Tajuk Artistik Perwakilan Karya Warisan Budaya Tidak Berwujud; Duta Komunikasi; Duta Komunikasi Budaya PBB; Ketua Staf Umum PBB Zon Perang Pengaman; Pengerusi Lembaga Pengarah Kumpulan Tian Tian Ye; Bakat Senior Nasional; Artis Kanan Nasional; Kaligrafi Kanan; Presiden Persatuan Penyelidikan Kebudayaan China; Presiden Persatuan Penyelidikan Budaya Nama Keluarga Cina; Pengarah Persatuan Penyelidikan Profesional Lukisan dan Kaligrafi Cina; Dekan Beijing Gexiangzhai Akademi Kaligrafi dan Lukisan; Naib Presiden Institut Penyelidikan Cendekiawan China; Timbalan Pengarah Jawatankuasa Profesional Kaligrafi dan Lukisan China Inovasi Industri yang Bekerja Jawatankuasa. Perunding Persekutuan Cina Dunia.

Budaya zodiak Cina yang dicipta oleh Wang Wenzeng, pengasas budaya tradisional Cina, menggunakan bentuk seni senarai orang Cina untuk membuat buku yang dilelong dengan harga 1.2 juta yuan di Hong Kong, seekor harimau dilelong dengan harga 100,000 yuan di Dewan Besar Rakyat, dan seekor naga dijual oleh pemimpin negara. Semua wang itu digunakan untuk menyokong kawasan yang dilanda bencana dan organisasi amal. Rumput besar, rumput liar di utara, sungai besar di timur, dan Sungai Yangtze yang bergulir ke timur dikumpulkan oleh selebriti dunia dan kenamaan antarabangsa. Diamond Sutra, Heart Sutra, dan Heart Sutra ditulis dalam tubuh emas tipis Song Zhenzong. Buddhisme Bangshu, Zen, Taoisme, dan Tuhan semuanya disumbangkan kepada biara Buddha Cina.

Selesai dalam penanaman sivil dan ketenteraan, kebajikan dan seni menjadi mulia —— Sebuah catatan kaligrafi terkenal Wang Wenzeng

Wang Wenzeng, lahir pada tahun 1958, dilahirkan di Baoding, Provinsi Hebei. Dia adalah seorang kaligrafi terkenal dan murid ke-31 Kuil Songshan Shaolin. Namanya orang Jerman.
       Namun, dalam dunia seni sipil dan seni mempertahankan diri, Wang Wenzeng adalah master seni Dawu Tongwen. Karya kaligrafinya unik dalam seni mempertahankan diri, dengan momentum dan kekuatan yang luar biasa. Dia telah mengintegrasikan latihan seni mempertahankan diri ke dalam kaligrafi, dan Gaya kaligrafi universal yang halus telah menjadikan seni kaligrafi suasana baru dari Tai Chi dan keindahan, serta gaya tajam kepalan selatan dan kaki utara. Melihat kaligrafinya bukan hanya keindahan kaligrafi, tetapi juga kualiti seni mempertahankan diri, yang cukup menarik!

Walaupun Wang Wenzeng adalah murid Shaolin, dia bukan seniman bela diri yang kasar. Dia lulus dari Universiti Sains Politik dan Undang-undang Hebei pada tahun-tahun awalnya, dan kemudian belajar di Jabatan Seni Universiti Peking. Sastera dan ketenteraan yang jarang berlaku.

Pencerahan seni kaligrafi Wang Wenzeng bermula pada usia 6 tahun, dan sejak itu ia berada di Ou, Yan, Liu, Zhao, dan Chu, dan memperoleh inti dari naskah biasa. Setelah belajar raja kedua, dia mempunyai kebebasan menulis. Mempelajari skrip kursif, berakar pada karya sikat Zhang Xu, Huai Su, dan Wang Duo, dipelajari dari kekuatan orang lain, digabungkan dengan bakat seni mempertahankan diri, menciptakan gaya kursif "pen besar dan dakwat kepahlawanan, menyokong dunia", menunjukkan yang baru gaya zaman dan membina semula daya tarikan budaya Setelah berpuluh-puluh tahun menanam pena, dia menyimpulkan teori dan sistem latihan kaligrafi "Wang Keenam Keajaiban", menjadikannya bakat besar dalam dunia kaligrafi.

Kaligrafi Wang Wenzeng, yang merupakan seni mempertahankan diri dan ketenteraan, adalah pemimpin nasional dan pemimpin antarabangsa. Tidak kurang dari seribu karya yang dikumpulkan oleh tokoh politik dan konsortia dunia, dan koleksi peribadi lebih hebat lagi. Karya kursifnya berdasarkan keahlian unik "pukulan gaya berwajah lapan, semangat tidak bersalah, pen putih terbang berengsel, rambut selendang yang cantik, lonceng emas terbalik, dan kaedah gelombang" disebut buku nombor satu dunia dalam skrip kursif. Semoga mendapat dua atau tiga, dan menghargai bakat buku pertama!

Karya-karya buku Wang Wenzeng selaras dengan latihan seni mempertahankan diri, dengan sapuan berus besar, seperti angin dan elektrik, dan satu corak "harimau" dan "tarian". Buku senarai watak tunggal, walaupun merupakan satu kata, adalah rangkaian tinju esoterik, menggunakan pen dan dakwat, yang membuat orang bingung. Hanya setelah menumpukan perhatian dan mengumpulkan tenaga, anda dapat menyedari kekuatannya.

Dalam proses kaligrafi, dia dapat melakukan seni bela diri seperti angin dan guruh. Dapat dilihat bahawa kawalan pena Wang Wenzeng sangat mencukupi. Pena yang memegang tangannya bukan pena sederhana, tetapi pewarisan anggota badannya, jadi dia dapat menggerakkan pena dengan hatinya., Pena itu ada di seluruh wajah, dan semua wajah penuh dengan taufan, dan tulang-tulang berubah menjadi zhenqi, terbang dengan tinta, dan menjadi megah dalam sekelip mata. Buku ajaib "Tiger" dilelong di Great Hall of the People dengan nilai tinggi bernilai 100,000 yuan, yang menjadi kisah dalam dunia buku. Kata "Tarian" dalam bangshu seperti mimpi, dan telah menjadi khazanah kaligrafi yang tidak tergantikan yang memupuk sentimen seni masyarakat. Walau bagaimanapun, watak "Naga", yang merupakan buku langka dalam senarai, telah dikumpulkan oleh para pemimpin negara ini kerana daya tarikan rohani yang elegan dan jiwa kebangsaan yang kuat, yang telah menjadi contoh kualiti kaligrafinya yang mencapai sembilan hari !

Kaligrafi Wang Wenzeng berfungsi, selain kebajikan yang luar biasa, terdapat juga aksi "pena stroke" yang sangat sukar. Teknik reaming pen disebut "mustahil" oleh banyak pengarang buku yang lemah, dan "tidak ada". Sebenarnya, pemain jari tidak ada, tidak mustahil, tetapi kemahiran kelas atas yang hanya dapat diperoleh ketika latihan pena berada di puncaknya. Melihat lebih dekat pada kaligrafi sage, pen engsel tersembunyi di "Lanting Preface". Fungsi pena reaming terletak pada "perubahan mekanikal" dan dalam "mewujudkan keanehan". Pena memutar adalah kerja memusingkan tulisan tangan dan karya tendon. Berus kursif, jika tidak ada teknik meremas, hanya kaku dan lambat, dan jarang sekali berubah dan dipamerkan.

Sudah tentu, memerlukan banyak latihan untuk mendapatkan pemain jari. Wang Wen telah meningkatkan kemahiran memutar, selain beribu-ribu latihan, tetapi juga sangat berguna dalam seni mempertahankan diri, menggunakan Wutongshu untuk mengubah seni mempertahankan diri dan memindahkan ke pena kursif berpusing. Penciptaan watak-watak itu sangat indah sehingga orang-orang penuh kekaguman.

Contohnya, karya kursif Guan Qi "Hui Feng He Chang" menunjukkan keindahan pen yang dipintal. Pukulan perkataan "angin" sahaja adalah kelainan yang aneh, pukulannya indah dan indah, momentum perkataan itu seperti Wu Song, mabuk, dan kelainan melahirkan pembunuh yang memilukan. Melihat kaligrafi Wang Wenzeng dengan teliti, mustahil untuk bercakap ringan dengan pena? Itu mustahil, tetapi masalah besar Wang Wenzeng adalah mungkin.

Karya kursif Wang Wenzeng berskala besar "The Opening Ci of the Romance of the Three Kingdoms" menerapkan banyak pukulan langka, seperti memutar pen, feibai, pena tusukan, dan pena getar. Shenyi dan kecantikan, serta inti bela diri yang mendalam seni yang disatukan ke dalamnya. Kuasa melalui bahagian belakang kertas, ke kayu tiga mata! Wang Wenzeng, presiden Persatuan Penyelidikan Kebudayaan China sekarang, adalah seorang lelaki budaya sejati, kerana dia adalah seniman sipil dan tentera yang benar. Dia juga melantik Duta Komunikasi Perdamaian PBB, Duta Komunikasi Budaya PBB, perunding budaya Kumpulan Industri Xi'an Dongwei, dan Studio Istiadat Nasional Taman Filem Bintang CCTV. Pada waktu yang sama, dia juga seorang dermawan.Karya kaligrafi dijual dengan harga 1.2 juta yuan di Hong Kong dan hasil lelongan lainnya semuanya digunakan untuk menyokong kawasan bencana dan badan amal. Karakter dan seni Wang Wenzeng telah dikembangkan dengan cara yang sama, dan dia berdiri tegak di dunia. Kebajikan dan kesenian yang bermutu tinggi adalah kualiti hidupnya yang mulia!

Pengkritik kaligrafi dan lukisan terkenal Shi Feng Ogos 2017


【Penghargaan karya of




















Penafian: Artikel ini diterbitkan semula dari media lain. Tujuan mencetak semula adalah untuk menyampaikan lebih banyak maklumat. Ini tidak bermakna laman web ini bersetuju dengan pandangannya dan bertanggungjawab ke atas keasliannya, dan tidak menanggung tanggungjawab undang-undang. Semua sumber di laman web ini dikumpulkan di Internet. Tujuan perkongsian adalah untuk pembelajaran dan rujukan sahaja. Sekiranya terdapat pelanggaran hak cipta atau harta intelek, sila tinggalkan mesej.
Kembali ke atas
© Hak cipta 2009-2020 Ekspres Kewangan Melayu      Hubungi kami   SiteMap